Corvette Club Norway

CCN skal være en klubb for eiere av Corvette av alle årganger og andre med interesse for Corvette
Til CCNs hovedside
Dato/klokkeslett: Lør Sep 20, 2014 06:55

Tidssone UTC [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: 383 stroker og 750 edelbrock
InnleggSkrevet: Søn Mai 22, 2011 12:31 
Avlogget
Corvette-Freak
Corvette-Freak

He , har byttet til 383 stroker motor med Edelbrock 750 cfm MSD AL 6 tenning , har en del nykking ved rolig kjøring som jeg ikke får bedre, har justert tenning og gasser etter anbefalinger fra Edelbrock men blir ikke kvitt dette , er utrolig irriterende ved by kjøring og crusing dette , er det noen råd og tips der ute ?

kjeholm

Topp

InnleggSkrevet: Søn Mai 22, 2011 21:13 
Avlogget
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Brukerens avatar

Tja.....vanskelig å si sånn på sparket Kjell. Du kan jo prøve 600-forgasseren først... den gikk jo greit på 350 du skrudde sammen. Det er ingen justering på forgasseren (primærhullene) bortsett fra tomgang. Forgasseren skal jo gå OK rett fra esken uten endringer for de fleste motorer. Det å bytte dyser er ofte ikke lett, men kan jo se på fargen tennpluggene .... da får du ofte et inntrykk hvor landet ligger. Jeg er alltid skeptisk til MSD-boksen når du har en slik diagnose. Har du en vanlig HEI som du kan prøve?

Arne

Topp

InnleggSkrevet: Man Mai 23, 2011 16:25 
Avlogget
Corvette-Freak
Corvette-Freak

Ja tenkte å prøve 600 `en først , går veldig fint 350 `en med den , har snakket med han jeg kjøpte 750 `en og han sier den har fra hverandre pga rusk og da kan det hende at alt ikke er ute samt at det er noe feilskrudd ?? , men Arne har du dårlig erfaring med MSD , jeg har ikke noe vett på dette men er mye brukt ser jeg :D

Kjell

Topp

InnleggSkrevet: Tir Mai 24, 2011 01:21 
Avlogget
Corvette-Lover
Corvette-Lover
Brukerens avatar

Jeg har opplevd ujevn gange under ca 1500 omdreininger ett par ganger. Begge gangene kom det av overslag i pluggledning. Når turtall passerte ca 1500 så gikk det klokkerent men nykket på lavere turtall. Verdt å sjekke.

Topp

InnleggSkrevet: Tir Mai 24, 2011 06:14 
Avlogget
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Brukerens avatar

Sitat:
... men Arne har du dårlig erfaring med MSD , jeg har ikke noe vett på dette men er mye brukt ser jeg ...

Nei jeg har aldri brukt en 6AL på noen av mine biler Kjell, så jeg kan vel ikke vise til noe selvopplevd..... men det kommer! ... jeg har litt plass mer plass på "kjekt-å-ha-hylla" mi :lol: ... og jeg legger stadig inn bud på E-Bay. Jeg kjenner bare til de tekniske prinsippene rundt slike tenningssystem. Grunnen til min skepsis er at spenningen er svært høy på lavt turtall, hvor den resulterende induktansen i coilen ikke gir stort spenningstap. Som påpekt av iTron454 kan dette lett gi overslag/krypstrømmer inne i fordelerlokk og/eller rundt/langs tenningskabler. Dette kan da oppleves som fusking på lavt turtall. Dersom det er alvorlige overslag høres dette ut som en tikking. Utvendig overslag kan ofte sees ved å titte ned i motorrommet en mørk kveld. Overslag inne i fordelerlokk kan i mange tilfeller sees ved at det er blitt avsatt tydelige strømbaner eller sprikker innvendig. ..... men alt dette kjenner du vel sikkert til selv Kjell :D .

Arne

Topp

InnleggSkrevet: Tir Mai 24, 2011 17:21 
Avlogget
Corvette-Freak
Corvette-Freak

Hmm , ja dette må sjekkes , kan tyde på at noe sånt skjer , mulig jeg også hører litt tikking , takk for tips , her er det dags for studering atter en gang :D :D

Er på Norshipping nå i noen dager så det får bli til helgen.

Kjell

Topp

InnleggSkrevet: Fre Jul 22, 2011 23:10 
Avlogget
Corvette-Lover
Corvette-Lover
Brukerens avatar

Vanlig "feil" ved ujevn gange på lavt turtall er for lite fortenning. Og dette kan skyldes at vacum klokka på fordeleren din ikke virker som den skal eller ikke får det vacumet den skal. Hvor jevnt en motor vil gå på tomgang kommer også ann på hvor mye kam du har i motoren.
Desto mere kam du har desto mer tendens vil du få til ujevn gange på lavt turtall.

Edelbrock 750 må vel være en av de letteste forgasserene å dyse om primærsiden på. Dette fordi det er kun en skrue du behøver å skru ut for å komme til for å skifte nål eller fjær. For å skifte "jet" så må du skru av toppen på forgasseren. Litt mer jobb men langt i fra noen stor eller komplisert jobb.
Når det gjelder justering så vil jeg sterkt annbefale en oxygen sensor, hvis du ikke er ekstremt dreven i å justere forgasser da.

Det letteste for deg er vel å prøve å finne ut om det er forgasser eller tenning som er problemet. Så å låne en HEI fordeler, som foreslått, kan være en god ide.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 

Tidssone UTC [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: