arneoe skrev:
Sitat:
Ja, vrakede Corvetter er alltid kjedelig, men eier`ne får begynne å kjøre som folk. Vanskligere er det ikke. De siste årene har Corvette blitt nærmest allemanseie pga. lav dollarkurs, og mange "petrolheads" har kjøpt seg en bil med mye mer motor enn de kan håndtere.
Det siste innlegget har en erkjennelse som det er meget viktig at blir forstått i Corvettemiljøet. Forsetter vi med uvettig kjøring og mange ulykker vil det sende negative signaler til samfunn og forsikringselskaper. Dette vil uten tvil få konsekvenser på sikt. Selv om de fleste av oss kjører fornuftig og skadefritt, vil konsekvensene ramme oss alle. Jeg har opplevd at forsikringspremien på min MC har gått fra kr.1950 til kr.14200 i løpet av et år, selv om jeg selv har kjørt skadefritt i all min tid. Den vanvittige premieøkningen er på grunn av ulykker og uvettig kjøring i et R-sykkelmiljø. Corvette-miljøet er fullt sammenliknbart. Det kan føles urettferdig, men er helt reelt. La oss gjøre noe med det straks alle sammen!!! Et lite tips her er at det er ikke noe sjakktrekk å la det bli en allmen oppfatning at Corvette-miljøet er synonymt med Gatebil-stevner, burning, hodeløs kjøring på YouTube..... Jeg håper ikke dette oppfattes som kritikk til enkeltgrupper, men det er viktig å forstå og erkjenne mekanismene i samfunnet.....
ha en forsatt god og skadefri sommer alle Vette-freakere!
mvh
Arne
Enig i det meste her, om hva som er synonymt med Gatebil og ikke vet ikke eg helt. (Må vere meg det tenkes på ? ) Burnet min del på Gatebil på Rudskogen....... !
Mange/veldig mange vet visst ikke hva Gatebil er for noe ? Et kjempe tiltak for vår ungdom og også vi litt eldre til og prøve bilen under trygge forhold.
Noe som er gull verdt for forsikrings selskapene og ikke minst ulykkes statistikken.
Om ikke man tar med Corvetten på Gatebil stevne, så ambefales det og ta turen innom for og se selv.
Frode Alhaug kjørte inn til en andre plass på time attack, med en god gammel Corvette. En bil til 4,5 mill tok første plassen
Mye fyll på campen ja, men ikke så veldig mange av de som kjører på banen.... Her er unge og litt eldre i et miljø som virkelig gjør noe for ungdommen.
Helt enig i at hodeløs kjøring utenfor bane ikke bør legges ut på youtube, men har vel knapt sett dette fra Norge ?
Håper på en konstruktiv debatt om dette
Hc er ikke hårsår