Til CCNs hovedside
Dato/klokkeslett: Man Sep 06, 2010 17:37

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 35 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: bil i autovernet er altid kjedelig
InnleggSkrevet: Tor Jul 10, 2008 23:12 
Avlogget
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Brukerens avatar

nok en bil krasjet.
se i fedrelandsvennen.
Bilde

Topp

Innleggets emne: Re: bil i autovernet er altid kjedelig
InnleggSkrevet: Fre Jul 11, 2008 00:56 
Avlogget
Site Admin
Site Admin
Brukerens avatar

Fedrelandsvennen.no
En personbil har kjørt i autovernet ved Froland verk etter en trafikkulykke på riksvei 42.

Bilde

Trist og se en slik flott bil bli knust. Har vært noen Corvette smeller de siste årene :(
Kjør pent i sommer !

Topp

InnleggSkrevet: Fre Jul 11, 2008 09:00 
Avlogget
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Brukerens avatar

Dette skjedde i fjor. Bilde

Bilde

Topp

InnleggSkrevet: Fre Jul 11, 2008 09:06 
Avlogget
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Brukerens avatar

Agderposten.

Bilen var ikke registrert :shock:

Det blir en dyr lærepenge. :(

Bilde

Topp

InnleggSkrevet: Fre Jul 11, 2008 13:20 
Avlogget
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Brukerens avatar

Bare en ting man kan si om sånt.

TRIST :!:

Topp

InnleggSkrevet: Fre Jul 11, 2008 14:04 
Avlogget
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Brukerens avatar

:? hva er det med corvette og autovern??? :?

Topp

InnleggSkrevet: Lør Jul 12, 2008 00:25 
Avlogget
Corvette-Newbie
Corvette-Newbie
Brukerens avatar

Ja si det.De passer ivertfall ikke i sammen :?

Topp

InnleggSkrevet: Ons Jul 23, 2008 15:30 
Avlogget
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Brukerens avatar

Det gikk en C5 igjennom autovernet i dag. Jeg har bilder, men lovet eieren (som kom uskadd fra hendelsen) at jeg ikke skulle legge dem ut på nettet.

Bilen var temmelig gruset :shock: :shock: :shock: .

Topp

InnleggSkrevet: Fre Jul 25, 2008 00:08 
Avlogget
Corvette-Freak
Corvette-Freak

Ja, vrakede Corvetter er alltid kjedelig, men eier`ne får begynne å kjøre som folk. Vanskligere er det ikke. De siste årene har Corvette blitt nærmest allemanseie pga. lav dollarkurs, og mange "petrolheads" har kjøpt seg en bil med mye mer motor enn de kan håndtere. Og da går det dessverre ofte slik som dette. :( Nå skal ikke jeg sitter her som noen "besserwisser" eller hva det heter, for også jeg har parkert hjernecellene til fordel for tullekjøring. Men jeg var heldig og kom fra en skremmende sladd med hel bil og sjåfør. Ok, ei teskje bløtt og flau følelse ble det nok, men jeg lærte meg at selv om det er mye motor og sportsbil, så finnes likevel de fysiske lovene.
Hvem de stakkars eierene av disse bilene er, vet jeg ikke. Uansett; "petrolheads" eller entusiaster; mer mot og adrenalin enn fornuft hesker det vel liten tvil om at det har vært. :wink:

Men kjør forsiktig videre! Husk at hvis det blir for mye av denne slags skader, så begynner Amcarforsikringen å lide!

Topp

InnleggSkrevet: Fre Jul 25, 2008 02:42 
Avlogget
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Brukerens avatar

Sitat:
Ja, vrakede Corvetter er alltid kjedelig, men eier`ne får begynne å kjøre som folk. Vanskligere er det ikke. De siste årene har Corvette blitt nærmest allemanseie pga. lav dollarkurs, og mange "petrolheads" har kjøpt seg en bil med mye mer motor enn de kan håndtere.

Det siste innlegget har en erkjennelse som det er meget viktig at blir forstått i Corvettemiljøet. Forsetter vi med uvettig kjøring og mange ulykker vil det sende negative signaler til samfunn og forsikringselskaper. Dette vil uten tvil få konsekvenser på sikt. Selv om de fleste av oss kjører fornuftig og skadefritt, vil konsekvensene ramme oss alle. Jeg har opplevd at forsikringspremien på min MC har gått fra kr.1950 til kr.14200 i løpet av et år, selv om jeg selv har kjørt skadefritt i all min tid. Den vanvittige premieøkningen er på grunn av ulykker og uvettig kjøring i et R-sykkelmiljø. Corvette-miljøet er fullt sammenliknbart. Det kan føles urettferdig, men er helt reelt. La oss gjøre noe med det straks alle sammen!!! Et lite tips her er at det er ikke noe sjakktrekk å la det bli en allmen oppfatning at Corvette-miljøet er synonymt med Gatebil-stevner, burning, hodeløs kjøring på YouTube..... Jeg håper ikke dette oppfattes som kritikk til enkeltgrupper, men det er viktig å forstå og erkjenne mekanismene i samfunnet.....

ha en forsatt god og skadefri sommer alle Vette-freakere!

mvh
Arne

Topp

InnleggSkrevet: Fre Jul 25, 2008 17:40 
Avlogget
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Brukerens avatar

arneoe skrev:
Sitat:
Ja, vrakede Corvetter er alltid kjedelig, men eier`ne får begynne å kjøre som folk. Vanskligere er det ikke. De siste årene har Corvette blitt nærmest allemanseie pga. lav dollarkurs, og mange "petrolheads" har kjøpt seg en bil med mye mer motor enn de kan håndtere.

Det siste innlegget har en erkjennelse som det er meget viktig at blir forstått i Corvettemiljøet. Forsetter vi med uvettig kjøring og mange ulykker vil det sende negative signaler til samfunn og forsikringselskaper. Dette vil uten tvil få konsekvenser på sikt. Selv om de fleste av oss kjører fornuftig og skadefritt, vil konsekvensene ramme oss alle. Jeg har opplevd at forsikringspremien på min MC har gått fra kr.1950 til kr.14200 i løpet av et år, selv om jeg selv har kjørt skadefritt i all min tid. Den vanvittige premieøkningen er på grunn av ulykker og uvettig kjøring i et R-sykkelmiljø. Corvette-miljøet er fullt sammenliknbart. Det kan føles urettferdig, men er helt reelt. La oss gjøre noe med det straks alle sammen!!! Et lite tips her er at det er ikke noe sjakktrekk å la det bli en allmen oppfatning at Corvette-miljøet er synonymt med Gatebil-stevner, burning, hodeløs kjøring på YouTube..... Jeg håper ikke dette oppfattes som kritikk til enkeltgrupper, men det er viktig å forstå og erkjenne mekanismene i samfunnet.....

ha en forsatt god og skadefri sommer alle Vette-freakere!

mvh
Arne

Enig i det meste her, om hva som er synonymt med Gatebil og ikke vet ikke eg helt. (Må vere meg det tenkes på ? ) Burnet min del på Gatebil på Rudskogen....... !
Mange/veldig mange vet visst ikke hva Gatebil er for noe ? Et kjempe tiltak for vår ungdom og også vi litt eldre til og prøve bilen under trygge forhold.
Noe som er gull verdt for forsikrings selskapene og ikke minst ulykkes statistikken.
Om ikke man tar med Corvetten på Gatebil stevne, så ambefales det og ta turen innom for og se selv.
Frode Alhaug kjørte inn til en andre plass på time attack, med en god gammel Corvette. En bil til 4,5 mill tok første plassen :roll:

Mye fyll på campen ja, men ikke så veldig mange av de som kjører på banen.... Her er unge og litt eldre i et miljø som virkelig gjør noe for ungdommen.
Helt enig i at hodeløs kjøring utenfor bane ikke bør legges ut på youtube, men har vel knapt sett dette fra Norge ?
Håper på en konstruktiv debatt om dette :)
Hc er ikke hårsår :)

www.corvettebergen.com -
www.vikamcar.no

Topp

InnleggSkrevet: Fre Jul 25, 2008 22:53 
Avlogget
Corvette-Fanatic
Corvette-Fanatic
Brukerens avatar

Sitat:
Enig i det meste her, om hva som er synonymt med Gatebil og ikke vet ikke eg helt. (Må vere meg det tenkes på ? )

Som du kan lese i mitt innlegg, ønsket jeg ikke å kritisere enkeltgrupper og jeg hadde absolutt ikke deg i tankene. Det er godt du ikke er hårsår Harry! Jeg beklager mine, kan hende noe krasse utsagn, om bla. Gatebil .... men det å produsere en masse røyk under breisladdkonkurransene, nødvendigvis ikke blir applaudert av de som "styrer og steller" her i landet.... Jeg har heller ikke sagt at man finner klipp med hodeløs kjøring fra det norske Corvette-miljøet på YouTube...... Nei, min lille advarsel var ment for å fortelle dere at vi må være varsomme og Corvette-miljøet må framstå som positivt for "folk flest" og at forsikringsselskapene forsetter å ha tiltro til oss. Det er kjempebra om man tar dette opp i CCN på bred basis..... Hvem tar stafettpinnen videre?
mvh
Arne

Topp

InnleggSkrevet: Lør Jul 26, 2008 14:22 
Avlogget
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Brukerens avatar

Bil i seg selv er ikke politisk korrekt. Amerikanske biler helt uspiselig, for noen.
I dagens situasjon med stort fokus på miljø finnes det til og med gode argumenter for å begrense luftforurensningen. Utslipp fra biler er en av forurenserne. I en slik setting blir det en stor utfordring for alle som bedriver bil som hobby å opprettholde denne sysselen. I noens ører er bilhobby forbundet med støy, røyk, stor fart, bensinslukere og utagerende oppførsel. For noen tiår siden ble bilentusiaster betegnet som raggare om de kjørte en rusten Cortina eller en skranglete Galaxy. Forutsetningen for betegnelsen var i grunnen bare at de brukte mye av fritiden på biler. Det har aldri vært populært, politisk sett, å ha bil som hobby.

Vi har selvsagt alle et ansvar for at hobbyen ikke utpreger seg som belastende og kanskje til og med farlig for andre. Bildene over her er dårlig reklame for saken, men rammer neppe spesielt CCN. Tror ikke avis-/nettlesere flest tenker over hva slags bilmerke det er. De som gjør det er bilinteressert og dermed positivt innstilt, antagelig. Det er antagelig ikke åpenbart for nyhetslesere flest at det er bilde av en hobbybil.

Uansett er biler en del av hverdagen og noen velger å ha det som hobby i tillegg. Det finnes værre ting å drive med i denne verden.

La barna få trafikkopplæring, før idretten tar dem.

Ha en fortsatt strålende helg!

Trond

Topp

InnleggSkrevet: Lør Jul 26, 2008 18:53 
Avlogget
Corvette-Freak
Corvette-Freak
Brukerens avatar

forst maa jeg bare si at jeg skriver fra en pc uten di norske vokalene, derav det litt stakato spraaket. :shock:

Corvette er en sportsbil, og kan ogsaa brukes som det. Selvfolgelig er stor motor en ting som maa laeres aa kjore med paa nytt.
Gatebil er et fint sted for slikt.
Litt i grusfella :wink: aa resten paa banen :mrgreen: :mrgreen:
Dere som ikke har vaert der, bor dra dit, for dere sier masse rart paa nettet.
Tom herskedal sa noen fine strofer om slik uttalelse tidligere, sitat fra Mark Twain :D
AA harry, keep up burning rubber :twisted: :twisted:
PS! Harry, har du lest siste gatebil??? rapport fra vaalerbanen :lol:
Lars 8)

Topp

InnleggSkrevet: Søn Jul 27, 2008 01:28 
Avlogget
Corvette-Maniac
Corvette-Maniac
Brukerens avatar

Har lest siste gatebil ja :lol: Har alle på video, og det de skriver kan diskuteres :roll: Men 2 bilder av hc i Gatebil, tar eg som noe positivt :) Ikke le for tidlig det kommer flere Gatebil blad :)
Ikke lenge til vi møtes på Våler igjen og da får vi kjøre sammen på banen ;) eller av banen for meg og deg som har suv ;)
Suv spoileren min er lappet sammen nå, ikke strøken men grei nok til og legge igjen i sandfella :lol: 8)

www.corvettebergen.com -
www.vikamcar.no

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 35 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Yahoo [Bot] og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet